Jag fick ett pris ändå

I brevlådan idag låg ett stort brunt kuvert från Egmont Serieförlaget. Jag kunde inte påminna mig att jag beställt något därifrån på sista tiden. När jag öppnade kuvertet visade det sig innehålla en amerikansk plastfigur föreställande Schassen (ur serien Knasen) med tillhörande seriebok och en påse med norska Knasenpins. Det var ett pris i den fototävling jag berättat om tidigare. I kuvertet fanns också ett brev från Knasentidningens redaktör där han gratulerade och tackade för bidraget. Jag fick också ett provtryck som visar hur det kommer att se ut i tidningen när bilden publiceras. Brevet jag skrev när jag skickade in bilderna kommer också att finnas med. Vissa ord och formuleringar är ändrade med det får man väl betrakta som redaktörens konstnärliga frihet. Det var roligt att få ett pris och lite stolt är jag allt att min bildidé var tillräckligt bra för att publiceras.

Håll utkik efter Knasen nummer 9/2006 som snart kommer ut i affärerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback