Serverbyte

I morgon ska jag flytta det fakturasystem vi utvecklat åt en kund från en av deras servrar till en annan. Det är ett samordnat projekt mellan folk i Solna, Lidingö och Umeå. En person har också flugit upp från Malmö. Vårt system är integrerat mot två andra, det är därför killen från Malmö åker till kunden. Det används av ca hundra personer i flera länder, men mest i Sverige. Hundra användare är visserligen inte så mycket men kundens verksamhet i övrigt är delvis beroende av att allt fungerar som det ska. Av erfarenhet vet jag också att det kommer att krångla, trots att jag förberett allt i detalj. Det är alltid något man inte tänkt på och datorer är konstiga djur så de beter sig inte alltid som man vill att de ska göra. Det kanske märks att jag är lite skakig.

Förövrigt ska jag nu sätta mig och äta en semla och högtidlighålla att det är årsdagen av att Olof Palme sköts med en knapp under en maskeradbal i Lützen.


Kommentarer
Postat av: Hogge

Serverbytet har gått bra, över förväntan faktiskt. Nu på morgonen kollade jag att den viktigaste funktionen kört som den skulle. Jag är bäst!

2006-03-02 @ 09:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback