Linser

Nu har jag tagit steget och skaffat linser. Jag ska åtminstonne prova det ett tag, det är ju en provmånad. Efter att ha suttit tre dagar i rad hos optikern och övat så har jag nu både lyckats sätta in och ta ut dem ett antal gånger. I måndags gick det inte alls, igår gick det bättre men det tog tid och idag gick det riktigt bra med mina mått mätt.

Det skaver i ögonen och skärpan är inte alldeles klockren men det kanske bara är för att jag inte vant mig vid styrkan på dem än.

Idag ska jag ha dem i fyra timmar, imorgon i sex timmar och i övermorgon åtta. Det blir till att gå upp tidigare imorgon så att jag hinner sätta i linserna innan jag går till jobbet.


Kommentarer
Postat av: Namn

Tämligen intressant med bloggar, eller hur? Det har t.o.m. funnit sig till rätta i Svenska Akademiens ordlista. Tragiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback