Politiska uppfattningar

Jag fick en gång frågan var jag står politiskt eftersom jag i vissa diskussioner verkar slå både åt höger och vänster. Jag svarade att jag inte bara slog åt höger och vänster utan också framåt, bakåt, uppåt och snett neråt. Att jag inte slår rakt ner beror på att det är där jag står och att stampa sig själv på tårna är nästan lika illa som att skjuta sig i foten. Den som ställt frågan blev inte mycket klokare av svaret utan såg mest undrande ut och upprepade sin fråga. Jag förklarade att även om jag inte ser mig själv som världens roligaste person så betyder inte det att jag inte gillar sånt som är roligt. Det blev många inte där men jag tror att det blev rätt och att ni förstår vad jag menar. Alltså är min politiska uppfattning humoristisk och jag är således humorist. Eftersom jag inte är bunden till någon politisk organisation och byter uppfattning när jag vill så är jag en oberoende humorist.

En annan person som jag numera utan tvekan betraktar som humorist är den 90-årige Sverker Åström. Han är fd ambassadör, kabinettssekreterare och vice utrikesminister mm. Jag har själv sett honom på bokmässan i Göteborg med en röd och en grön strumpa. Han har dem dessutom på fel fot så att ingen ska tro att han är en båt. Det är humor.


Kommentarer
Postat av: Marianne

Ja, det är alltid lika jobbigt när folk tror att man är en båt ;) Själv kallar jag mig Marianneliberal, eftersom jag vill kalla mig liberal men inte vill att andra ska tro att jag har åsikter som de väljer att förknippa med begreppet. Jag vill alltså ha en etikett som inte är tolkningsbar av någon :) Jag är Mariannefeminist också.

2006-01-31 @ 22:09:18
Postat av: jacob

Magnus.
Fantastiskt att se att transibiriska sidan äntlgien är uppe.
För övrigt älskar jag historien om Christer P.
Hälsa brorsan

/Jacob och dom andra från göteborg

2006-02-15 @ 21:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback