Seriepub med SeF Stockholm

Så har jag då åter tillbringat en kväll med tecknade serier. Seriefrämjandets lokalavdelning i Stockholm har varje månad en pubträff där det oftast diskuteras tecknade serier. Ibland glider vi in på andra spännande ämnen som tex filmer, tv-serier och sms-betalningar.

Tyvärr är pubkvällarna inte särskilt välbesökta. I Stockholmsområdet finns 230 medlemmar men på dagens träff var vi bara fyra personer, varav en inte ens är medlem. Det största antal som varit på en pubträff jag varit på är sex personer. Att en tjej skulle dyka upp är mycket ovanligt. Jag skriver en tjej för det har nog aldrig hänt att det varit mer än en i taget. Det är lite synd.

På pubkvällarna kan man lära sig intressanta men totalt onödiga saker. Tex att om en serietidnings namn trycks i relief och med guldfärg så säljer tidningen bättre. Om det istället följer med en liten fånig plastleksak med tidningen så säljer den betydligt mycket bättre. Onödigt att veta för alla utom serieförlagen.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Själv hängde jag på Serieteket ett par härliga timmar idag. Det är som en godisaffär fast allt godis är nyttigt och gratis.
Tror att intresserade tjejer undviker såna kvällar för att man förväntas kunna en massa saker. Även om det finns tjejer som är bra på seriefakta är de sällan lika säkra på sitt kunnande som killar, tyvärr.

2006-01-20 @ 01:49:05
Postat av: Hogge

Jag måste erkänna att jag ibland (eller ganska ofta faktiskt) sitter där och känner mig pinsamt okunnig när någon pratar om en serie eller serieskapare jag aldrig hört talas om. Det är inget att skämmas för men ibland blir det svårt att hänga med i diskussionen.

Serieteket är bra!

2006-01-21 @ 22:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback