Den sista dagen

Det var inte utan ett visst vemod som jag idag tillbringade min sista dag på det arbete jag haft i drygt fyra och ett halvt år. Att byta jobb är ju något jag gör helt frivilligt och det ska bli både spännande och roligt att börja på det nya direkt efter midsommarhelgen men det var ändå svårt att säga adjö till alla arbetskamrater och lämna allt. Vemodet övervägdes med råge av hur märkligt allting kändes, allt såg ju ut att vara precis som vanligt. Bussarna gick som de brukar, folk satt på sina platser som vanligt och kaffemaskinerna var inte rengjorda idag heller. Men inget var som vanligt och det var jag som stod i centrum för ovanligheten.

På eftermiddagen var det definitivt jag som stod i centrum. Då tackades jag av och fick fina presenter, en bok, en skiva och presentkort på Akademibokhandeln. Sen plockade jag ihop och rensade ut det sista, sa ett sista adjö till dem som ännu inte gått för dagen och åkte hem.
På måndag börjar ett nytt kapitel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback