Jag har gått ett varv på Henriksdalsringen

För snart fem år sedan skulle jag för första gången besöka en vän hemma hos honom. Han bodde på ett av de lägre numren på Henriksdalsringen. Jag tog bussen dit och när jag kom fram såg jag att jag hade hamnat bland de högre numren på gatan, de var en bra bit över hundra. Jag svor en stund för mig själv för att jag inte åkt en hållplats till. Jag började nu bli lite sen men det var bara att börja gå. Jag gick och gick och husnumren blev lägre och lägre. Efter en stund svängde gatan höger och jag fortsatte att följa den. När gatan svängde höger igen började jag ana varför den hette Henriksdalsringen. När gatan svängde höger för tredje gången var jag nästan helt säker på min sak. Jag kom till slut fram och när jag klev ut på balkongen hemma hos min vän så kunde jag se busshållplatsen jag åkt till. Gatan går i en cirkel och husnumren både börjar och slutar vid busshållplatsen. Mitt misstag var inte att kliva av bussen vid fel hållplats utan att gå ett varv runt hela bostadsområdet.

Det bör tilläggas att min vän inte längre bor kvar där utan nyligen flyttat till en annan ring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback