Nytt jobb!

De senaste veckorna har varit intensiva och omvälvande. Jag har nämligen fått nytt jobb. Det hela blev slutgiltigt klart i fredags och det var också då jag sa upp mig från mitt nuvarande arbete. Reaktionerna på min uppsägning var blandande, från ingen alls (ingen synbar i alla fall) till en oro för att det nu är ännu färre som kan systemen jag har varit med och utvecklat. Jag har ännu inte sagt till så många på jobbet att jag ska sluta och det ska bli intressant att se hur lång tid det tar för nyheten att sprida sig. Det är också fler som slutat eller ska sluta, i veckan fick jag veta att en annan kollega ska sluta en vecka före mig.

Jag börjar på mitt nya jobb efter midsommarhelgen. Det är en stor sak att byta jobb och inget jag vill göra alltför ofta men nu kände jag att det var dags och jag tror att det nya arbetet kan bli väldigt roligt. Det kommer i alla fall att vara annorlunda och det ska bli kul att göra något nytt. Det är visserligen också ett programmeringsjobb men skillnaderna inom programmering kan vara större än man tror. Just nu känns det spännande, nervöst, utmanande, oroligt och kul. Allt på en gång.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Grattis till nya jobbet. Jättekul!

2006-06-08 @ 07:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback