Squvalp

I lördags var det åter dags för evenemanget Squvalp. Det anordnas av Stockholms studenter och det är också dessa som deltar. Det är redan fem år sedan jag själv var med. Numera nöjer jag mig med att titta på. I lördags kom jag dit ungefär en timme före start tillsammans med min bror. Vi gick och skrotade runt lite på byggplatsen och tittade på de olika ekipagen. Efter en stund kom en av min brors före detta studentkamrater dit och ytterligare lite senare lyckades vi träffa på några kompisar till. Nu var vi en grupp på åtta personer som ställde oss vid stranden för att titta. När startskottet small av klockan 14:08 släpades det första ekipaget ut i vattnet. De andra följde efter i tur och ordning. Eftersom det blåste kraftigt mot land så lyckades de flesta ekipagen inte komma ut särskilt långt ut i vattnet. De blåste istället in igen och blockerade vägen för dem som ännu inte kommit ner i vattnet. I vattnet var det som alltid fullt kaos, vattenkrig och havererande farkoster. Ett ekipage kapsejsade redan efter ett par minuter i vattnet. Eftersom jag själv tidigare varit med så vet jag precis hur kallt det är i vattnet så jag var ganska nöjd med att stå på stranden i år. På stranden var det visserligen också kallt pga blåsten men vi lyckades i alla fall hålla oss torra, trots att publiken bombarderades med vattenballonger från en flytande katapult. När det sista ekipaget kommit ner i vattnet hade många andra redan varit uppe på land en lång stund. Själva var vi genomblåsta och bestämde oss för att gå till ett varmt ställe och äta lite. När vi gick hade rivandet av ekipagen redan börjat och alla deltagare såg fram emot slutfesten som lär ha varit på Fryshuset. En fest som säkert höll på till framåt fem på söndagsmorgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback