Valborg

Efter att med berått mod lyckats dubbelboka mig på valborgsmässoafton så blev det ett flängande att försöka hinna med så mycket som möjligt av mina planer. Det gjorde jag naturligtvis inte och till er som hamnade utanför planerna ber jag om ursäkt. Först bar det av till Sollentuna för en liten grillfest. Det allmänna valborgsfirandet började klockan 18:00 och då hade vi tänkt inleda kvällen med att se på en brasa men eftersom vi fick reda på att den inte tändes förrän 20:30 så kastades schemat om så att vi istället åt först. Eftersom det var rätt så kyligt ute så blev grillande utomhus men ätande inomhus. Det var bra att vi grillade för det blev nämligen den enda eld jag såg. När de andra gick mot brasan så åkte jag till Söder och gick på klubben Cherry Kicks. En kollegas vänner ordnade den. Jag körde lite barhäng innan min kollega dök upp. Efter ytterligare en stund dök några andra av mina vänner också upp. Det kom mycket folk till Cherry Kicks. Ett annorlunda inslag där var en trailer för en teaterpjäs. Att se en trailer för en film eller ett tv-program är jag van vid men att se ett tiominuters utdrag ur en teaterpjäs var ett nytt grepp. Jag gick strax innan sista låten tog slut och lyckades på så sätt undvika den långa kön till garderoben när alla ska hämta ut sina jackor samtidigt.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Du är listig du.
Låter som en trevlig valborg men stressigt?!
Själv stod jagi ÖSREGN och tittade på chalmersisterna som hade en kortege genom stan med diverse skojiga/knasiga upptåg. Bla en curligsten ca 3 m i diameter som kanade längs gatorna :-)
Ha det bäst!

2006-05-09 @ 18:50:17
Postat av: Hogge

Ösregn är aldrig kul på valborg. Hoppas det gick bra att se kortegen ändå. På lördag ska jag åka och titta på Squvalp. Dvs ungefär som er kortege, fast på vatten. Hoppas att det inte regnar då. Bloggrapport om Squvalp utlovas :)

2006-05-11 @ 21:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback