Val06

Idag har jag utnyttjat min medborgerliga rättighet och samtidigt fullgjort min demokratiska skyldighet att gå och rösta. Jag kan inte påminna mig att jag någon gång förut varit röstberättigad i fyra val samtidigt, valet om trängselskatt ökade i år antalet valsedlar att välja bland. Det var en strid ström av människor både till och från vallokalen i en närbelägen skola där vi fick rösta i olika klassrum beroende på i vilket distrikt man bor i. Jag tillhörde den där osäkra gruppen väljare och jag bestämde mig faktiskt så sent som i morse hur jag skulle rösta. Det jag hela tiden vetat är att jag absolut inte skulle rösta på Sverigedemokraterna eller något annat extremparti men mer än så talar jag inte om hur jag röstade. Nu ska jag följa valvakan och se om fler tyckte som jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback