4 månader, 3 veckor & 2 dagar

Månadsaktiviteten i november var att gå på bio och äta popcorn. För ändamålet hade vi lyckats få tag på fyra gratisbiljetter till en förhandsvisning av den rumänska filmen 4 månader, 3 veckor & 2 dagar. Vi var fyra personer som såg filmen på biografen Park i Stockholm i tisdags kväll. Filmen utspelar sig i Rumänien ett par år före kommunistdiktaturens fall. Det diktatoriska styret nämns inte i filmen men märks ändå i och med illegal försäljning av västvaror, att alla hela tiden måste kunna legitimera sig mm. Jag kan tänka mig att när människor i Rumänien ser filmen så tänker de "Ja, precis så var det". Handlingen kretsar kring en illegal abort, något som kunde ge mycket hårda straff för alla inblandade.


Filmen är ingen popcornfilm men att äta popcorn samtidigt som jag såg filmen passade mig bra eftersom jag ätit en alldeles för liten middag innan jag kom till biografen. Genom en tragisk popcornincident lyckades jag dock någon gång under filmen spilla ut en hel del av mina popcorn på golvet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback