Svenskt Serieindex

Nu har jag äntligen lanserat ett hobbyprojekt jag arbetat med en längre tid. Det är ett index över de serietidningar, seriealbum och serieböcker mm som har publicerats i Sverige som jag gett det fantasifulla namnet Svenskt Serieindex. Vartefter arbetet gick framåt så ökade ambitionerna och jag väntade med lanseringen tills jag fått ordning på domänen. Svenskt Serieindex finns nu att besöka på www.serieindex.se.

Innehållet är än så länge magert men ambitionen är att indexera alla svenska seriepublikationer. Då det arbetet kommer att ta tid är ett första steg är att indexera det som publicerats under de senaste tio åren, dvs. ungefär sedan den senaste Seriekatalogen kom ut. Därför kommer fokus att ligga på nyare serier även om en del äldre serietidningar också kommer att finnas med. Indexet kommer successivt att utökas med fler titlar, omslag och information och hemsidan kommer att utökas med nya funktioner som underlättar navigering och sökning för besökarna.


Kommentarer
Postat av: Josse

Du är så duktig och ambitiös.
Ska ta en närmare titt nån dag, kanske måste du förklara ett och annat för en ickeserienörd.
Kram!

2008-01-17 @ 17:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback