00-talet

Nu när bara ett par dagar återstår av 2000-talets första decennium gör alla listor över de gångna tio åren. I många fall tycks det som hänt de senaste åren vara viktigare än det som hände i början av decenniet. Därför får av någon anledning Facebook och Twitter större utrymme än terrorattackerna mot USA i september 2001.

Jag gör också en lista och det blir min egen personliga lista där jag rangordnar de senaste tio åren. Ordningen utgör hur bra åren varit för mig personligen med det bästa året först och det sämsta sist. Det gör att listan börjar i dur och slutar i moll men den som tycker att det är jobbigt kan sluta läsa efter fem år.

2005
Efter en trevande start blev 2005 ett bra år. Jag minns det som att solen sken hela våren och en rolig resa på sommaren gjorde inte året sämre. Hösten var relativt lugn på jobbfronten. Mörka moln fanns på himlen men solen lyste igenom ändå.

2008
År 2008 är snubblande nära förstaplatsen. Jag började trivas på det nya jobbet, tillvaron var lugn och stabil och jag hade tid att göra annat än att arbeta. Ytterligare en spännande utlandsresa lyfte året ytterligare.

2002
Det här året var ganska likt 2008 men når inte upp till andraplatsen.

2003
Det var ibland stressigt på jobbet men det gick i vågor. Jag läste flera roliga, och ibland konstiga, kvällskurser på Stockholms universitet.

2009
Om jag inte i den ekonomiska krisens spår blivit uppsagd från ett arbete jag kommit att trivas väldigt bra på så hade 2009 kommit högre upp i listan.

2004
Jag flyttade till en egen lägenhet men som vanligt i mitt liv är det mest jobbet som avgör hur året blev. Fritiden fylldes med fler kvällskurser på Stockholms universitet.

2001
IT-bubblan sprack och jag blev av med jobbet men hittade ett nytt. Tågluffade i Europa under sommaren.

2006
Mars var en bra månad och sommaren var okej men resten av året var mest skit.

2000
Att kämpa med att ta körkort och som nyutexaminerad dataingenjör komma ut i arbetslivet var varken lätt eller roligt.

2007
Jobbstress och vånda och oro inför nytt jobb gjorde det här till ett riktigt bedrövligt år. Något liknande sommaren och hösten 2007 vill jag aldrig mer uppleva.


Kommentarer
Postat av: Josse

Håkan.

Håller tummarna för att ditt 2010 blir ett toppenår. Du har rätt i att hur man trivs på jobbet betyder mycket. Man spenderar ju en stor del av sitt liv där faktiskt... Jag ska börja jobba ni på torsdag efter ett år hemma med Ivar. Kul men inte bara.

Hoppas vi ses snart, om inte annat så kommer vi troligen till Stockholm till sommaren och vill GÄRNA träffas då isåfall. KRAM och Gott Nytt År.

/J.

2010-01-03 @ 21:19:37
Postat av: Hogge

Det blir säkert jättebra på jobbet nu när du är tillbaka. Välkomna till Stockholm! Hör av er så ser vi till att träffas.

2010-01-29 @ 15:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback