Namnförvirring

Nyligen hämtade jag framkallade fotografier från en fotohandel. Jag tillhör fortfarande den minskande skara människor som fortfarande fotograferar med analog teknik. Den här gången hade jag provat ett nytt ställe som jag inte varit på förut. Jag lämnade in inlämningskvittot och mannen bakom disken sa "Nilsson".

- Nej, #***sson. sa jag.

På påsen jag skulle ha stod Nilsson skrivet med stora bokstäver men numret på den och på mitt inlämningskvitto var detsamma och när jag kastade en snabb blick på bilderna så var det mina foton.

- Var det du som lämnade in bilderna? frågade mannen bakom disken. Jo det var ju jag som hade varit där veckan innan och lämnat in filmrullen.

- Då sa du Nilsson. konstaterade han.

Jag orkade inte ens ta upp diskussionen om varför jag skulle ha sagt Nilsson istället för mitt eget efternamn när jag lämnade in bilderna. För mig är det uppenbart att den som tog emot filmrullen hört fel.

Nästa gång går jag nog tillbaka till den gamla vanliga fotohandeln. Där vet de vid det här laget vad jag heter utan att jag behöver säga det.


Kommentarer
Postat av: Josse

Bättre att hålla sig till den vanliga affären då herr Nilsson. Hoppas allt står bra till med dig. Här har det regnat hela dan men annars är det bara fint här. kram till dig. //J.

2009-10-25 @ 21:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback