Så var det dags igen

Det är bara ett knappt halvår sedan jag gick på intervjuer och gjorde arbetsprov för det jobb jag lite senare fick. Då fick jag höra att utvecklingsavdelningen skulle växa ytterligare. Så är det inte längre. I början av februari fick vi i ett hastigt sammankallat möte veta att hela företaget skulle minska personalstyrkan på huvudkontoret, 40 av ca 200 personer skulle bort, från datamänniskor till ekonomer. Samtidigt ska en ny organisation skapas. Provanställd som jag är insåg jag att jag satt löst och det visade sig stämma. Drygt två veckor efter stormötet fick jag veta att det inte fanns någon plats för mig i den nya organisationen och en vecka senare fick jag det formella uppsägningsbeskedet. Varför kan företagsledningar aldrig se längre fram än nästa kvartalsrapport? Nu tvingas jag ut och söka jobb igen och det hade nästan varit bättre om jag inte fått det här jobbet alls.


Kommentarer
Postat av: Josse

Men herreguuud.

Vad är det MED alla företagsledningar eller vad de nu heter? Glöm inte bort att du är bra Håkan men tråkigt är det.

Tänker på dig och håller tummarna för att nästa jobb är nått kul och utvecklande och lite mer LÅNGVARIGT.



Stor KRAM från Göteborg.

//J.

2010-02-28 @ 19:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback