Val 2010

Nu har jag röstat igen. Många röstade i förtid men jag valde att rösta på valdagen och en av anledningarna till det var att jag inte bestämt mig tidigare. Eftersom Sverige i praktiken förvandlats till ett tvåpartisystem känns det inte så viktigt vilket enskilt parti man röstar på, det handlar mer om att välja sida.

Skillnaden mellan partierna är i många fall numera minimal och det tillsammans med blockpolitiken gör ju inte valet direkt enklare för oss väljare. Det är också uppochnervända världen när Moderaterna kallar sig arbetarparti och Socialdemokraterna mer och mer rört sig mot mitten. De enda som är som de alltid varit är kommunisterna, alltså inte Vänsterpartiet utan de riktiga kommunisterna, som jag igår såg kampanja med Leninflaggor och allt. Men det var ingen som brydde sig om dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback